Opplevelser i stedet for materielle ting er en trend. Folk er mettet på produkter og lengter etter ekte opplevelser (som også er bærekraftig). Tidlig i 2022 bestemte Rune Jevne Sjøhelle og PwC seg for at årets julegave til ansatte skulle være en matopplevelse på en lokal restaurant:
Vi ønsket å gi våre ansatte en opplevelse, og gjerne én de kunne dele med noen. Vi var samtidig opptatt av å velge noe som er kortreist og som fremmer det lokale næringslivet.
Rune fra PwC sier videre:
I stedet for å kjøpe gavekort direkte fra restauranter i ulike byer, valgte vi å bruke Givn – som lar våre ansatte velge restaurant selv.
Å distribuere 2300 julegaver til ansatte over hele landet er i utgangspunktet en omfattende oppgave. Å sende gavekort i posten eller være avhengig av at ansatte henter julegaven selv oppleves tungvint i 2022.
I Givn har vi brukt mye tid på å lage en god digital løsning for distribusjon av gavekort. Denne er spesielt utviklet med tanke på å gjøre det praktisk for bedrifter med mange ansatte. Rune Sjøhelle sier dette om erfaringen med Givn:
Vi har fått flere hyggelige tilbakemeldinger på at folk gleder seg til å ta med seg noen på en lokal restaurant.
Når PwC velger å gjøre et så stort gavekort-kjøp hos Givn har dette stor verdi for restaurantene på Givn-plattformen. Etter hvert som PwC-ansatte bruker gavekortene sine på over 300 restauranter over hele landet, blir et relativt stort beløp fordelt til lokale næringsaktører i hele Norge. Kristian Afzelius, Driftssjef i restaurantgruppen Rodeløkka Invest sier:
Det har store ringvirkninger for utelivet i Oslo og resten av landet når en så stor aktør velger lokalt.
Tusen takk til PwC!
Les også: 5 grunner til å gi Givn i julegave